martes, 18 de marzo de 2008

- Títol del text, autor y referència bibliogràfica: M.Area (Coord.):Educar en la sociedad de la información. Bilbao:Descleé de Brouwer


- Nom de l'alumno/a: Elena Moscardó Gandía

- Asignatura y curso: NOves tecnologíes aplicades a l'educació, 2n magisteri infantil.


En primer lloc m'agradaria assenyalar els principals abjectius de l'autor que considere més importants a l'hora de la lectura d'quest text.

- Conèixer les pincipals transformaicons en el món de les tecnologies i observar la seua importància en molts àmbits.

- Fer reflexionar al lector sobre les transformacions que han sofert les noves tecnologies.- Relacionar les noves tecnologies amb l’educació i informar de l’aparició de les noves tecnologies a les aules de infantil.

- Veure lo important que son les noves tecnologies en el dia a dia.

- Conèixer les diferents fases de la història humana caracteritzades per la tecnologia dominant de codificació, enmagatzenament i recuperació de la informació.

- Destacar les idees fonamentals sobre el paper de les noves tecnologies en l'educació de la societat de la informació.

-Reflexionar i assenyalar les idees fonamentals sobre el paper de les TIC en l'eduació i les seues diverses aplicacions.

- Conèixer les diferents etapes de la història caracteritzades per les noves tecnologies.

- Estructura del text:


El text està dividit en diversos apartats, però en primer lloc, en la introducció ens parla d'una forma molt esquemàtica sobre l'evolució de les tecnologíes en la història dels mijans de comunicació, la informació, la economia... i la seua gran importància en la societat de sempre.

En la part principal del text, l'autor el que pretén és centrar-se en les noves tecnologíes relacionades en la educació. I per a finalitzar le que realitza són tot un seguit de conclusions diverses sobre el tema.


-L'evolució de les tecnologies de la informació i la comunicació.


En aqueta part del text, podriem dir que l'autor es centra en: la importància que han tingut les tecnologíes en l'evolució de la societat, i com amb el pas del tems s'ha convertit ne fonamental per a la vida. Per altra banda també assenyala la complexitat de les relacions emtre la tecnología i els humans i els canvis observats en l'escriptura, els mijans tecnològics, la digitalització...


-Les noves tecnologies de la informació i la comunicació.


L'autor el que ha intentat comunicar al lector a auquest apartat és una petita introducció o explicació breu sobre em que consisitixen les noves tecnologíes de la informació i la comnicació. A més a més destaca les seues principals característiques i es centra en les reds informàtiques.


-Algunes repercussions de les noves tecnologies.


En aquest apartat el que pretén l'autor és remarcar les diverses conseqüències que ha tingut en la societat la tecnolpogía. D'altra banda en el que també es centra és en la transformació radical de dos condicioanants fonamentals en la comunicació: el temps i l'espai. Les noves tecnologies han desmaterialitzat, deslocalitzat la informació perquè ara està situada al ciberespai. Les reds informàtiques eliminen la necessitat dels participants de coincidir en el temps i en l'espai realitzant una mateixa activitat.



-Cap a la societat de l'aprenentatge.


Es centra en els diverses aplicacions de la tecnologia en l'educació, a més a més els nous entorns d'ensenyament-aprenentatge: fa referència a la ampliació dels escenaris educatius. Aquests proposen desafiaments tècnics i pedagògics als que els professionals hem de respondre. Cal destacar com a un dels princpals aspectes que els rols de professors, alumnes... han d'adaptar-se als nous entorns. D'altra banda també, nous materials d'nsenyament-aprenetatge: la digitalizació i els nous suports electrònics estan donant lloc a noves formes d'almacenar la informació . Noves maneres de presentar i accedir al coneixement .







No hay comentarios: