jueves, 10 de abril de 2008

" Les TIC en educació infantil " cap, 4 i 5

Al capítol 4 del llibre " Les TIC en educació infantil " de Jordi Casas i M. Roser Torrescasana centrat en l'organitxació i gestió de recursos TIC, ens parla primerament de la gran importància que té el eft de conèixer i treballar les noves tecnologies a les aules per tal de millorar la tasca educativa i reflexionar sobre l'aprofitament i el bon ús d'aquests mitjans.

A més també planteja un punt que està creant a les escoles actuals grans debats: ordinadors a les aules o aula d'ordinadors? hi ha diferents postures front aquest tema, però pareis ser que el problema comença a resoldre's a afvor dels ordinadors a les aules; però hi ha que ser conscients i asumir la tasca que nosaltres (futurs mestres) i tots aquells que treballen a aquest món tenim tenim, per tal d'actualitzar-nos i conèixer més profundamnt les TIC, que realitzar cusos de formació i a més a les escoles cal que estiguen millor dotades tecnològicament, es a dir, és fonamental que hi hagen ordinadors a les aules i en el cas d'infantil, aprofitar el fet que les aules estàn dividides en racons i així incorporar un racó en el que els nens puguen lliurement treballar amb l'ordinador.

Per tal de dur a terme tot aquest projecte, l'escola deu d'estar ben dotada en maquinària i tecnologia, així cal que nomene tot un seguit de dispositius que considere que són fonamentals a les aules d'infantil: espai wifi, ordinadors, canó de projecció, càmera de fotsi video.



D'altra banda i fent referència al capitol 5 del llibre nomenat abans, cal que destaquem breument 4 aspectes que considere que primen front a altres que hi ha al capitol:

- En primer lloc cal que centrem l'atenció en els programes de processador de text (Word/open Office) L'Open Office es presenta com un programa que a l'actualitat cada vegada s'usa més a les escoles.

- En segon lloc trobem els programes de dibuix, com per exemple el " Paint" amb una pantalla molt sencilla i amb poques eines de treball que fan que siga més fàcil l'ús per als nens.

- Els programes de presentació, Power Point i el Impres, auquests dos programes són molt sencills i molt usats a les aules.

- En quart i últim lloc cal que destaque els programes "Clic i J Clic" amb els quals podem modificar i utilitzar les imatges amb una finalitat educativa amb diversos tipus d'activitats (puzzles, jocs de memòria, sopes de lletres...)

ací trobem altres webs que ens poden servir de recurs per a l'aula:

http://www.xtec.cat/
És molt interessant ja que és un bon recurs per tal de treballar contes interactius a l'aula d'infantil.

http://www.edu365.cat/
Web creada pel departament d'educació de la Generalitat de Catalunya on a banda de poder trobar recursos i referencies per a infantil, també hi ha per a totes le saltres etaptes educatives.
Per a l'educació infantil hi ha una gran quantitat d'activitats totes elles mot atractives per als xiquets que ens poden ser molt útils a l'hora de donar una classe concreta a l'aula ja que són temes de loa societat actual, dels éssers vius el paisatge...

http://www.educalia.org/
Web que cal que visitem i que añadim a la nostra llista de recursos interactius per l'aula. Tobem una gran selecció de activitats i unitats didàctiques que ens seràn molt útils a la classe.

www.lestresbessones.com
És una web en la que podem trobar jocs, comentaris, contes, activitats interactives molt interessants encara que caldria que seleccionarem els nivells en els que volemn treballar, ja que alguns dels jocs que hi trobem són per a alunes de primària.

No hay comentarios: