jueves, 10 de abril de 2008

REIAL DECRET D'EDUCACIÓ INFANTIL

La educació infantil constituix la etapa educativa amb indentiotat pròpia que compren a nen de desde el naixement hasta els sis anys. Està ordenada en cicles, el primer compren hasta els 3 anys i el segon des dels 3 hasta el 6 anys, és de caràcter gratuït i vlountari hasta el segon cicle.
Els aprenentatges del segon cicle es presenten en tres àrees diferents en les que conequem els seus objectius generals,m els continguts i els criteris d'avaluació. En aquesta etapa més que cap altra, el desenvolupament i l'aprenentatge són processos dinàmics que tenen lloc coma aconseqüència de la interacció amb l'entorn.
D'aquesta manera i després d'hever introduït el tema, cal que assenyalem els principals objectius que té auqesta etapa educativa: conèxer el seu propi cos i el dels altres, aprendrea a respectar les diferencies, observar i explorar l'entorn familiar, desenvolupar les capacitta afectives, desenvolupar les habiblitats comunicatives i psicomotrius.

Ara bé cal que ens centrem en els diferents punts que hi trobem al decret i vegem que en parlen sobre les TIC. Primerament a l'àrea de coneixement de l'entorn ens indica la importància de les noves tecnologies com a part de l'entorn, ací es fa concient als alumnes del paper uqe estes tecnologies tenen a le seues vides, que de segur és molt important, ja que aactualment tot es mou gràcies als ordenadors i a les maquinaries, tot seguit, també trobem aspectes que es refereixen a les noves tecnologies a l'àrea de comunicació i representació, en la que nomena les diferents formes que hi tenim per tal de comunicar-nos i d'entre aquestes hi trobem el llenguatge de les tecnologies i audiovisual, aquesta reuerix un tractament educatiu que a partir de l'ús apropiat, inicia als nens en la comprensió dels missatges audiovisuals y en la seua utiliotzació adequada.

No hay comentarios: